الأحد، 18 أبريل 2010

عن تجربه الفطام اتكلم واقول


كنت ناويه لما حمزه يبقى سنه و6 شهور افطمه من الرضاعه

ولانه مش من العيال المريحين وخصوصا بالليل بيبقى ماسك انه كل شويه عاوز يرضع علشان ينام

قريت كتير اوى اوى عن الفطام وانه لازم يكون تدريجى وحاولت بس للاسف كل محاولاتى جت بالفشل لانه عنيد جدا

ويكمل عمر سنه وست شهور واقول لنفسى حرام الجو ساقعه اما يبقى الجو كويس شويه

ويعدى كمان شهر واقول لنفسى نفس الكلام

ويمر كملن شهر والاقى نفسى بجيب حجج علشان ااجل الموضوع كله

ولان حمزه قاعد معايا من اول ما اتولد وانا مش بشتغل زى ما كنت ايام اخته

اكتشفت انى ارتبطت بيه اوى وانى انا اللى عاوزه اتفطم منه نفسيا

وانى بجد بحبه لدرجه لنى مش عاوزه اخليه يتالم من موضوع الفطام ولا نفسيته تتاثر بيه

ووقفت وقفه قدام المرايا اكلم نفسى زى المجانين واقول ليه ما هو زى كل العيال اللى لازما وحتما تتفطم فى يوم من الايام

ايه العبط والهبل ده هو انتى الام الوحيد اللى قاعده فى البيت بابنها

واتكلت على الله وانا قايمه يوم جمعه قلت لعلى خلاص انا من النهارده حفطم حمزه وشجعنى على القرار

وخصوصا انه شايف اد ايه هو متمسك بالرضاعه فى اى وقت وكل مكاان

وتعبت بعدها تعب جامد اوى من تكسير وتعب ومش قادره اقوم وسخونه

وقريفه من حمزه جامده اوى من عياط وزن علشان يرضع بس خلاص

الحمد لله قفلت المحل ورشيت ميه .

0 comments:

إرسال تعليق